Je tomu už několik lek zvykem, že krása padajícího listí a barevná melancholie podzimu ještě více podtrhnou jedinečnost události, volby Miss České republiky. Volbu té nejkrásnější ženy naší republiky. Volbu snu o kráse, kterou se může naše republika chlubit i za hranicemi všedních dnů.
Tak jako mnoho dalších mužů, i já jsem letos čekal na promenádu v plavkách, abych potěšil své oko pohledem na výkvět ženského pokolení této doby. Bohužel letošní přímý televizní přenos z této show mně hluboce zklamal. Nejsem sice odborník na práci s kamerou (podstatě ani na nic jiného), ale zdeformovaný pohled odkudsi z pod stolu poroty a následné puritánské záběry na missky od pasu nahoru mně tak nějak připravili o příjemný zážitek. Možná mám malou televizi nebo nekvalitní příjem signálu, ale všechny holky při pohled "z pod stolu" mněli zadnici jak kozy na obrázcích od Josefa Lady. Kostěnou a pěkně širokou. Netradiční kvalita kamery a střihu se dala zaznamenat už při tanečních vystoupeních před vlastní promenádou. Záběr na tanečníky, kteří zrovna nic nedělají, když uprostřed jiný tanečník dělá svoji nejlepší figuru, nebo skvělí detail na tanečníka, kterému uprostřed taneční exhibice nejsou vidět nohy, to všechno trochu zamrzí. Ale kvůli tomu bych nestřílel. Já jsem na Miss ČR chtěl vidět hlavně ty holky v plavkách. Bohužel asi jsem si přál moc.
Zklamání z letošní miss však nepochází jenom ze špatného obrazu. Většina lidí si musela všimnout, že letošní Miss ČR mněla i nového hlavního sponzora. Jeho logo na pultíku moderátorů bylo dokonce větší než vlastní logo soutěže krásy. V těhle managerských fíglech se taky nevyznám, ale mně osobně připadaly holky míň jako soutěžící a víc jako šlapky propagující jistou developerskou firmu. Nic proti firmě, ani proti misskám. Prostě mně to míň připadalo jako soutěž volby královny krásy a víc jako reklama na bohatou developerskou společnost.
Poslední zoufalý úsměv na tváři u mě vyvolala snaha autorů a producentů této show vnutit divákům pocit, že jediný a hlavní cíl této akce je charita. V mysli se mně náhle objevila scéna, kde dívky vystupují s připravenými projevy na MissWord (nebo možná Miss Universe). Jejich hlavní a jediné téma bylo vždy charita a světový mír. Snad někdy příště zkusí i u nás oživit ten světoví mír. Co si budeme nalhávat, firma propagující světový mír by se nám vážně mohla hodit. Ale teď zas vážně. Tohle vymývání mozků nemám rád.
Jedinou pozitivní věcí na celé soutěži pak zůstává to, že do finále se zatím stále dostávají dívky s příjemnou vizáží. Aspoň to zůstalo při starém. Porota vybrala toho, koho vybrala a vítězce přeji z hlouby duše jen to nejlepší v jejím dalším životě. I když nebyla mojí největší favoritkou, její visuelní krása a jedinečnost se i přes drobné nedostatky nedala mezi finalistkami přehlédnou. Osobně jsem ji typoval na druhé místo.
Nic to však nemnění na mém kritickém hodnocení soutěže jako celku. Prostě a jednoduše, letošní Miss ČR mě zklamala. Solidní soutěž s dobrou tradicí pod taktovkou nového sponzora nabrala vítr, který by ji mohl odvát trochu z kurzu. Kde jsou ty časy, kdy soutěž Miss ČR byla hlavně o výběru té nejkrásnější dívky? Dnes bohužel jde především o bohatou reklamu na jednu bohatou firmu.
Žádné komentáře:
Okomentovat