pátek 9. dubna 2010

Léky z Pandořiny skřínky

Současný stav naší medicíny mě děsí. Na jedné straně dokážeme implantovat umělé srdce. Na straně druhé neumíme porazit obyčejnou rýmu. Tahle disproporce je pro mne jasným důkazem toho, že pokrok v oblasti poznávání člověka jde sice technologicky vpřed, ale tak nějak se stále zapomíná, že o našich „vnitřních vesmírech“ toho víme stále ještě málo.

Právě jsem dostal druhá antibiotika na cosi, co připomíná „zahnět nosohltanu“. Nikdo se nad tím nepozastavil. Když první nezaberou, prostě se musí vyzkoušet jiná. Většinou silnější. Takže co to asi tentokrát budu do sebe házet? Při čtení přívalového letáku mě začal stékat studený pot po obličeji. Zvláštní je, že „hororová“ sekce „možné kontraindikace“ je větší než u těch předchozích léků. To by mě zajímalo, co to semnou opravdu udělá!? Náhle se v mojí mysli vynořili obrázky z dětského seriálu „Byl jednou jeden život“.

Začínám si plně uvědomovat, že číst tenhle letáček asi nebude úplně to nejlepší. Není si třeba nic nalhávat. Velké množství odborným výrazům stejnak před námi laiky skryje to nejhorší. Navíc tenhle lék už tu nějakou dobu určitě je a vyzkoušeli ho jistě tisíce pacientů. Hlodavý červ ale nedá spát. Opravdu bylo testování prováděno u dostatečného počtu lidí? Opravdu byla pozorování těchto lidí tak podrobná? A co na to řekne Moje tělo? Navíc v tomhle stavu. Hromada otazníků mě ale s mým problémem nepomůže. S vírou v uzdravení, s pokorou k lékařství, ale s těžkou hlavou polykám první pilulku. Snad to tentokrát zabere.

. . . . .

Rádi podléháte klamné představě, že vám léky jen pomáhají? Zkuste si přečíst následující článek o léku s názvem Thalidomid (Contergan). Přehmat na který v té době doplatilo asi dvanáct tisíc novorozenců. Moje další pilulkové polknutí bude ještě těžší. : - )

PS: Tento článek žádným způsobem nenabádá nikoho k porušování nebo nedodržování rad od lékařů.

Žádné komentáře:

Okomentovat