čtvrtek 18. března 2010

Honíte staré zajíce?

Opět jsem se dostal do stavu, že několik dní jsem se naplno věnoval jen své práci. Internet, televize a jiná media tedy pro mě na několik dní přestala existovat. ANO! Dá se bez toho žít. Jenže když tenhle pracovní maratón skončí, je třeba se vrátit ke svému „vegetativnímu módu“. Následný návrat do běžné reality tak ve mně téměř vždy vyvolá následující morální dilema.

Co dělat s těmi desítky zpráv které jste nestihly přečíst? Neuteče vám něco, když to prostě hodíte za hlavu? Je vhodné reagovat na články vydané někdy před cca 14 dni? Mám dotahovat rozepsané články, když už ono téma není aktuální?

Původně se snažil všechno dohnat. Poctivě jsem procházel staré články. Poctivě jsem dotahoval rozdělané články. Poctivě jsem reagoval v diskuzích na cizích serverech. Pozitivní efekt tohoto všeho byl v jakémsi vnitřním uspokojení. Pocitu, že jsem všechno dohnal. Jenže vydaná energie na dohnání například 14ti denního výpadku je opravdu obrovská.

Stárnu a tak se snažím více se svojí energií šetřit. Pokouším se tedy o nový přístup k danému problému. Snažím se přijmout fakt že „Pokud mě něco uteklo, už to asi nedoženu“. Nebo spíš že „Není třeba utíkat za všemi těmi zajíci“. Jde to ale ztuha.

A jak jste na tom vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat