pondělí 15. února 2010

Abstinenční dovolená

Z ničeho nic se u nás doma na stole objevili informace o „last minute“ zájezdech po českých horách a vrcholcích. Osobně jsem to bral jako provokaci. Vyrazit na výlety těsně před začátkem olympijských her, jsem bral jako jasné narušení harmonických kruhů nás mužů se sportovním duchem. Nicméně pro klid rodinného krbu je nutné přinášet oběti. A tak jsme s přítelkyní vyrazili. Obtěžkáni lyžařským vybavením, dobrou náladou a notebookem jsem byl odhodlán udělat si báječnou dovolenou na našich českých sjezdovkách a za naším českým horským vzduchem.

Kříšení z mrákot následovalo ihned po příjezdu do hotelu. Ubytování za průměrnou cenu nijak neoslnilo, zato však nefunkční televize, nedostupný internet a dokonce i nepřítomnost rádia byla pro mě děsivým zjištěním. Co k tomu dodat. Vidina následujícího týdne jen s přítelkyní, těsnou lyžařskou obuví, hůlkami ARTIS a všude přítomným jasně bílým sněhem ve mně začala probouzet temnou stránku síly. Pracovně jsem nazval tuto dovolenou symbolickým názvem „Bílí pátek třináctého aneb masakr na abstinenční dovolené“. Abstinence tedy nikoli alkoholová, ale informační.

Několika vtipných příhod, na společných záchodech u vleku, v rozbité sprše nebo na vrzající manželské posteli vás ušetřím. Hlavně že jsem to nakonec přežil ve zdraví a stihnul zahájení olympiády. Co si ale neodpustím je malé srovnání lyžařských podmínek v Čechách s loňským lyžováním v Alpách.

Lyžování v Čechách
5 minut dolů ... 30 minut fronta ... 10minut strachu na vleku typu krumpáč.

Lyžování v zahraničí
30 minut dolů ... 5 minuty čekání na sedačku ... 10 minut pohodlného sezení na vyhřáté sedačkové lanovce s krytem proti větru.

Jak vidíte čas strávený na vleku/sedačce je u nás srovnatelný s časem v zahraničí. Toho si všimli i někteří místní provozovatelé vleků a pod vidinou rychlého návratu investic se rozhodly sedřít ze zákazníků kůži. Jejich utkvělá představa srovnatelné ceny permanentky u nás a v zahraničí mně šokovala. Touto cestou jim vzkazuji, že příští rok zase radši pojedu do zahraničí.

Sjezdovému lyžování, sněhu a hůlkám ARTIS ... zdar.

Žádné komentáře:

Okomentovat