středa 3. února 2010

Wifi sedátka v Pardubicích

Zajímavý nápad našich radní ve spojení s Dopravním podnikem města Pardubice by mohl do našeho města přinést široce přístupný internet pro každého. Jejich plán zřídit na zastávkách MHD wifi přístupové body zní celkem slibně.

ALE!

Ale začínám se děsit jak si lidé z DPMP onu skvělou službu představují. Na zpravodajském serveru České Noviny mně mě zaujala následující citace pana Pelikána.

"Přístup bude časově omezený, držitelé Pardubické karty budou mít výhodnější podmínky. Kdokoliv, kdo bude na zastávce, může se posadit na lavičku, zapnout notebook nebo mobil a připojit se. Myslím, že se novinka ujme," řekl Pelikán.

Je vidět že tahle služba tedy nebude pravděpodobně pro všechny stejná. Co znamená časově omezený přístup? 5,10,15 minut? A uživatelé Pardubické karty se budou někde přihlašovat nebo snad dokonce registrovat svá zařízení? Nebo jak chtějí zjistit, zda připojený uživatel má, nebo nemá Pardubickou kartu? Mimochodem nikde se nemluví o tom, zda to bude zdarma nebo za nějaký ten mrzký peníz!? Zda budou nějaká omezení v přístupu na internet, nebo zda bude provozováno nějaké filtrování obsahu?
Prostě mám v tomhle ohledu asi mnoho otázek. Bohužel prozatím na ně nenacházím dostatek odpovědí. Zabrouzdal jsem samozřejmě i na stránky serveru Dopravního podniku města Pardubic a hledal tam nějakou oficiální zprávu, nástin koncepce nebo podrobnosti řešení. Bohužel bezvýsledně (jako obvykle).

Úsměv ve mně vyvolala také ona skvělá vidina práce s notebookem. Nějak si pořád nedokážu představit, jak si klidně sednu vedle bezdomovců na zastávce Náměstí Republiky (u divadla), rozdělám si notebook a klidně si přečtu internetové servery, protože další autobus mě jede až za 30 minut. Už jen ta vidina klidně se posadit, bývá uprostřed dne trochu větší scifi než se může na první pohled zdát. Ne že by nebyl čas. Spíš jde o to, že lavičky jsou ve většině případů plně využívány našimi staršími spoluobčany, unavenou mládeží nebo již zmiňovanými sociálními příživníky. Ale možná to budou nakonec oni, kdo budou moc bez zábran využívat wifi sítě MHD.

Abych ale jen nekydal smradlavý hnůj. Osobně se mně tahle myšlenka celkem líbí. Pokud bude přístup zdarma, bude mít použitelný parametry, nepříliš omezení a jednoduchý přístup, rozhodně se najde nějaké to procento lidí, co tuto službu využijí. Velký ohlas bude mít určitě u uživatelů chytrých mobilů. Tak se nechme překvapit. Snad příjemně.

Mimochodem osobně by mně mnohem víc potěšila veřejná wifi síť třeba na zámku, na Kunětické hoře nebo v našich městských lesoparcích. Tam třeba bude příště.

Žádné komentáře:

Okomentovat