čtvrtek 5. srpna 2010

Recenze - Počátek (Inception)

Nakopat svoji zadnici do kyna, byl opět pro mne celkem problém. Entokrát to trvalo dokonce hned několik měsíců. Nakonec tím správným lákadlem se pro mě stal film Počátek (Inception). Na internetu se na něj nese jen chvála a tak jsem neodolal reklamě a šel se na to podívat.

Abych řekl pravdu, jsem člověk od přírody nespokojený a tak jsem si z tohohle filmu tak nějak neucvrkl jako ostatní. Filmu trochu chybí kořeny. Něco co by vám blíže přiblížilo ostatní důležité osoby filmu (kromě hlavního hrdiny). Kromě důvodů pana Cobba (Leonardo DiCaprio) a pana Saito (Ken Watanabe) netušíte, co ostatní nutí tyhle věci dělat.

Škoda je i zahozené role architekty Ariadne (Ellen Page). Až příliš mladá a super inteligentní vysokoškolačka se ve scénáři chová jako slon v porcelánu. Nic naplat. V Americe je asi tenhle model vysokoškoláka-všeuměla prostě normální.

Leonardo DiCaprio podává v hlavní roli celkem slušný výkon. Na druhou stranu podobný výkon by podali i jiní herci. Leoparda bohužel pořád vidím, jak stojí na přídi Titaniku a věřte, tohle mně ho zhnusilo na hodně dlouho.

Pro ty co se na film teprve chystají jedno malé upozornění. Je pravda, že pokud jste zvyklí na to, že si v kině trochu pospíte, tak na to rovnou zapomeňte. Není to se sledováním dějových linií zas až tak náročné, ale pozor se vyplatí dávat. Vhodné je i dojít se před filmem vyprázdnit. Pokud odejdete v nepravou chvíli, je možné že se v dějové linii výrazně ztratíte.

Film je dobrý. Jeho hlavní síla je v jeho novém pohledu na realitu. Pokud váš mozek dovolí přijmout principy popisované ve filmu, dokáže tenhle nad tímto filmem přemýšlet i po zatažení opony. A to je na filmu nejlepší. Dovolím si proto tomuto snímku dát hodnocení 85%. Všem, kteří ho ještě neviděli a nebojí se scifi ani používání vlastního mozku, ho mohu jen doporučit. Nový Matrix zde ale prozatím nehledejme.

Žádné komentáře:

Okomentovat