pondělí 16. listopadu 2009

IQ tykve – I.

Asi se vám to v životě už aspoň jednou stalo. Koukáte na právě probíhající dění okolo vás a nestíháte se divit. Ti lidé tu hlavu snad vůbec nepoužívají. A kdyby to byl jen jeden, tak neřeknu, ale hned několik!?

Zrovna nedávno jsem řádně stál před přechodem a čekal na světelné znamení, které by mně umožnilo bezpečně přejít na tomto velmi frekventovaném místě. Byla ještě červená, když se z dálky se ozval zvuk vozu rychlé záchranné služby. Mněl na pilno, to se ví, ale v tom blikla chodcům zelená. Zatímco auta se kupodivu snažila sanitce uhnout stranou z cesty, lidé se vrhali hlava nehlava před právě projíždějící vůz. Sanitka samozřejmě musela zastavit. Nepomohl jí ani zvýšená frekvence výstražného signálu. Já samozřejmě vyčkal na chodníku. S kroutící hlavou a smutným výrazem v obličeji jsem sledoval právě nastalou situaci. Bylo pro mě nepochopitelné, jak lidé mohou být tak bezohlední a nedat přednost sanitce jedoucí možná k záchraně života. Asi nejvíc mně dostala poznámka staršího pána (odhad tak 50-60let) kterému se právě podařilo dokončit přebelhání silnice. Jeho slova: „I když bliká tak má přeci brzdy. “ mně naprosto dorazila. Co to s těmi lidmi proboha je? Co je dělá tak bezohledné a krátkozraké? Copak si neuvědomují, že jednoho dne může tahle sanitka jet i pro ně!?

Nezbývá mně než doufat, že jestli já někdy budu potřebovat tyhle služby, budou lidé s „IQ tykve“ někde daleko od všech cest.

Pro pardubáky přidám ještě malé upřesnění. Celá tato příhoda se odehrála na přechodu pro chodce před Zelenou bránou. Samozřejmě to není rozhodně poprvé, co jsem se s touto situací, na tomto místě, setkal.


Pumpkin Brain by *dpierce1313 on deviantART

Žádné komentáře:

Okomentovat