středa 4. listopadu 2009

Jak Pepek námořník podváděl

Mám zajímavý film o steroidech. Tobě by se mohl líbit. S těmito slovy za mnou přišel jeden můj známý a navedl mně tak na dokumentární film "Bigger, Stronger, Faster".

Tenhle film se celý točí okolo jedné rodiny a hlavně okolo steroidů. Ale jak už to v dobrých filmech bývá, hlavní podstatou filmu je něco trochu jiného. Jakýsi duch společnosti, její hodnoty a vzory jsou pro většinu z nás v životě jedním z nejdůležitějších věcí. Ať už jste na straně těch co je ctí nebo těch co jimi opovrhují, pravidla a vzory formují naše pohledy na tenhle svět. Co se stane, když zjistíte, že vám všichni lžou? Co se stane, když ztratíte iluze o vašich hrdinech?

Musím uznat, že film na mně dost zapůsobil. To co se zdá zprvu jako agitace na podporu steroidů ve sportu, pomalu rozplétá nitky prohnilosti společnosti a povrchnosti naší kultury. V mojí hlavě se začali postupně vynořovat další a další otázky. V tomhle film na mně zabral na sto procent. Ale bohužel mně i trochu zkomplikoval život. Nejsem si zcela jist tím, co odpovím, až se mně můj syn zeptá: „Tati, proč nemůžu brát steroidy?“ Bude následovat milosrdná lež, polopravda nebo pravda? A zná někdo vůbec onu „úplnou pravdu o steroidech“?

Je naivní si myslet že tenhle film je jen o zkažené Americké společnosti. Amerika je v tomhle ohledu prostě jen větší a tak je jednodušší tam najít a ukázat ty správné extrémy. Běžte se sami podívat, na co se koukají vaše děti v televizi. Běžte se sami podívat do obchodu s hračkami, co děti nejvíc zajímá. Možná budete překvapeni, že Amerika už není zas až tak daleko.

Protože jde o film, rád bych ještě nakonec přidal malé osobní hodnocení, které poslouží jako zařazení do mého nového žebříčku zajímavých filmů. Filmu "Bigger, Stronger, Faster". dávám 92/100. Myslím, že mohu tento film vřele doporučit všem milovníkům konspiračních teorií, ale i hloubavým duším, jejichž mysl se zabývá otázkami současnosti.

Žádné komentáře:

Okomentovat