úterý 30. června 2009

Homosexuálové, děti a Jan Kraus

Téma registrování partneři a jejich případná adopce mě doposud nechávali klidným. Nikdy jsem neměl na toto téma vyhraněný názor, ale v poslední době jsem se přiklonil spíše na stranu „registrovaných“. V současnosti tak razím názor, že v těchto případech by měl situaci a vliv případné adopce na dítě posoudit odborník a podle jeho rozhodnutí by se mělo postupovat. Chápu, že slovo odborník v této souvislosti může někomu znít směšně. Navíc v kombinaci s naším státním aparátem si nejsem jist, jestli vůbec taková osoba existuje, ale nic to nemnění na mém pohledu na věc. Takže ať se klidně homosexuálové o adopci hlásí.

Na druhou stranu souhlasím s názorem, že naše xenofobní česká společnost na to není připravena. Pokud se do toho však nevrhneme, asi nikdy ani připravená nebude.

A jak to souvisí s Janem Krausem?
V poslední době jsem se několikrát zaposlouchal na stanici Frekvence 1 do pořadu „Co vy na to, pane Kraus?“. Jde o rychlý přehled týdenních zpráv s komentářem moderátora Jana Krause. Místy trochu štiplaví humor pana Krause mě v poslední době přirostl k srdci, i když na některé věci mám diametrálně odlišný pohled. Musím však uznat, že díky tomuto pořadu jsem si na tohoto moderátora poopravil svůj názor. Některé jeho glosy k aktuálnímu dění jsou opravdu k zamyšlení a v oboru svobody a demokracie bychom se mohly od tohoto člověka lecčemu přiučit.

A tady se vracím k původní myšlence. Téma „Adopce dětí registrovanými partnery“ se dostalo na přetřes i v právě zmiňovaném pořadu „Co vy na to, pane Kraus?“ dne 26.6.2009. Jan Kraus zde velmi dobře vystihl situaci a jeho slova mě připadala tak jednoduchá a srozumitelná, že by to mohl pochopit skoro každý. Já to pochopil, a pokud sem měl doposud ještě nějaké vnitřní zábrany k tomuto tématu, v současnosti už nemám. Myslím, že takhle by se to dalo vyložit i tomu největšímu odpůrci a pokud to nepochopí, pak je chyba evidentně někde jinde.

Pokud vás tedy zajímá odpověď Jana Krause na toto téma, přesuňte se na zhruba 24 minutu v tomto pořadu a poslouchejte.

Všem co Jana Krause neumí zařadit, doporučuji tento pořad trochu důkladněji prozkoumat. Mám takový dojem, že tady najdete daleko víc jeho osobních názorů než kdekoli jinde.

Žádné komentáře:

Okomentovat