středa 13. ledna 2010

Zaspal jsem MMS dobu

Také jste letos o Vánocích nebo na Nový rok dostali MMS? Já ano! A hned několik. Musím přiznat, že jsem z toho byl stejně udiven jako můj mobil. Ten samozřejmě MMS podporuje, ale prý někde na cestě se něco pokazilo (prý nějaké nastavení) a tak jsem si musel MMS vybrat přes internet.

Dostal jsem 2xfotku stromečku, 1x fotku z lyžovačky, 1x fotku od moře a několik známých obličejů s čepičkou Santy či šampusem v ruce. Kvalita fotek samozřejmě „mobilní“. Na počítači mě tedy zasypaly barevné kostičky plné podivných puntíků, které teprve při oddálení od počítače se slijí do srozumitelného obrazu. A náplň? Bohužel nikterak originální. Problém zde bude asi u autorů, ale díky této zkušenosti jsem začal o moderních technologiích zase trochu více přemýšlet.

A dospěl jsem k závěru, že zjednodušené používání technologií přináší do některých kreativních forem projevu lidské existence jistou dávku „lidovosti“. A tahle „lidovost“ v masové formě nás následně zahlcuje velkým množstvím průměrných (a podprůměrných) výtvorů. To může paradoxně vést až k útlumu kreativity neboť najít něco inspirativní v záplavě masové šedivosti je vždy obtížnější. Tohle se samozřejmě dá aplikovat i na další kreativní činnosti člověka. Jako příklad mě napadá „zlidovění“ digitální fotografie nebo právě masová tvorba internetového obsahu (například tento článek).

Ale vraťme se zpátky k tématu. Moje letošní zasílání SMS tedy NEbylo úplně IN. Nic naplat. Pokrok se zastavit nedá. Snad příští rok se pokusím o nějakou tu svoji kreativně nevšední MMS. A pokud mě nic nenapadne, zůstanu u klasické okopírované SMS zprávy.

Nakonec ještě jedna poznámka. Tam kde je pokrok, bývají občas vidět i obchodní kouzelníci tahající z rukávu slevy zdarma. To platí i v případě tohoto MMSboomu. Jednu z hlavních rolí totiž hraje mimo jiné i vynikající marketingový tah firmy Vodafone, rozdávající MMS. Copak za tím asi bude!? Pokud vás zajímá jaký byl počet SMS a MMS u našich operátorů o letošních Vánocích, doporučuji následující článek „Češi na Štědrý den poslali více MMS, o SMS zájem klesl“ .

Hodně zdaru v téhle MMS době.

Žádné komentáře:

Okomentovat